USA-Kanada turné 2012
01 Apr 2012 |

Magos Együttes

MAGOS koncert a Todo Mundo World Music Fesztiválon

MAGOS koncert a Todo Mundo World Music Fesztiválon

Szeptember 30-án a belgrádi Studenski Culturni Centarban koncerteztünk a Todo Mundo World Music Festival keretein belül.
Alább olvashatjátok a szerb világzenei magazin cikkét a koncertünkről:
https://worldmusic.org.rs/2019/10/03/na-festivalu-todo-mundo-drugo-vece/

Köszönjük szépen a meghívást, felejthetetlen napokat töltöttünk Belgrádban.
Prihoda Pisti bőgősünk fordításának köszönhetően magyarul is olvashatjuk a kedves szavakat:

VADUL, DE HAJSZÁLPONTOSAN

Az este második fellépője a népzenei kutatómunkán és az autentikus színpadi előadáson alapuló népzenetudományi “iskola”  világos elveit követő Magos Együttes.
A magyarországi Magos Együttes több mint egy évtizede létezik, de csak két éve dolgozik aktívabban, és vált nagyon ismertté a budapesti táncházmozgalomban, elsősorban erdélyi zenéket előadva, ahol nagyszámú magyar közösség él. A zenekar hét fiatal zenészből áll, melyből néhányan magasan képzettek népzenei területen: Enyedi Ágnes (ének), Soós Csaba és Kovács Márton (hegedű), Salamon Soma (harmonika, furulya, kaval), Éri Márton (brácsa), Enyedi Tamás (cimbalom) és Prihoda István (nagybőgő).
A koncert során túlnyomórészt a ‘Forgatós’ című albumuk anyagát adták elő, amelyet tavaly adtak ki. Ami jelen van a Magos zenéjében, hogy minden hangszer a középpontban áll. Az énektől a nagybőgőig, mindegyik pótolhatatlan szerepet tölt be.
A kitűnő vokális tehetséggel rendelkező, karizmatikus énekes, Enyedi Ágnes nagyon nehéz dalokat énekelt, átütő és ragyogó színekkel, melyek oly jellemzőek a magyar énekesekre, megtartva a karakteres technikáját még gyors tempóknál is. A zenekar egyik tagja sem maradt el tőle a lelkes hozzáállás tekintetében.
Annak ellenére, hogy egy ilyen előadás több órányi fegyelmezett gyakorlást igényel, mégis sikerült nekik hihetetlenül spontánnak tűnni. A különböző felállások  – szólótól a duón keresztül (hegedű és harmonika, ének és cimbalom), a trión (cimbalom, brácsa, bőgő) és a kvartetten át (hegedű, harmonika, cimbalom, bőgő), amelyek az összeállítások folyamán gyakran 7 fős, teljes zenekarrá bővültek – mind hozzájárultak a teljes előadás változatosságához. Különösen lenyűgözőek voltak azok a pillanatok, amikor a zenészek letették a hangszert, és elkezdtek táncolni.
A fő ütőkártyája az ilyen zenének a kemény hangzás, valamint a világos és hajszálpontos játék, felesleges aprólékoskodás nélkül. Valójában ez teszi ilyen  jóvá és értékessé.
A Todo Mundo fesztivál második napja után rájöttem, milyen nehéz két rendkívüli, ám merőben különböző koncert meghallgatása. Olyannyira eltérő volt, hogy a második alatt teljesen elfeledkeztem az elsőről, az elsőnél pedig azt gondoltam, hogy ez felülmúlhatatlan…

Magos

október 16th, 2019

No comments

Comments are closed.